sobota, 12 lipca 2014

FILETY Z KURCZAKA PO MEKSYKAŃSKU

Witajcie,

jak Wam mija weekend? Czy u Was również po tygodniu upałów jest chłodno i pochmurno? Aktualna pogoda i wczorajsze witanie kolegi po powrocie ze statku spowodowało, że jeszcze nie zwlokłam się z łóżka. Ale w końcu będę musiała się zebrać - dzisiaj walka o 3 miejsce w mistrzostwach. Ciekawa jestem komu kibicujecie?

Jeśli tak jak ja, jeszcze nie jadłyście obiadu, mam  dla Was propozycję. Kurczak po meksykańsku to szybkie i sycące danie. Zapraszam na przepis.


SKŁADNIKI:
  • 2 filety z kurczaka
  • 2 woreczki ryżu
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 cebula
  • limonka
  • 1 duży pomidor
  • 1 papryczka chilli
  • świeża kolendra
  • 2 ząbki czosnku
  • olej
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • przyprawy (po 1/2 łyżeczki): sól, pieprz, kumin, tymianek, kolendra, słodka i ostra papryka, oregano i suszony czosnek.
PRZYGOTOWANIE:

Filety pokroić w plastry, doprawić solą, pieprzem, kolendrą, paprykami, czosnkiem, oregano i tymiankiem; skropić sokiem z limonki i marynować minimum 30 minut. Smażyć na patelni (najlepiej grillowej) przez 3 minuty bez ruszania z jednej strony i 2,5 minuty z drugiej.

Fasolę odsączyć. Pół cebuli obrać, zeszklić na patelni. Następnie dodać kumin i przecier pomidorowy i chwilę podsmażać. Dodać fasolę, a po około 2 minutach dorzucić ugotowany ryż i wymieszać.

Pomidora sparzyć, obrać i posiekać w drobną kosteczkę, wymieszać z posiekanym drobno czosnkiem, chilli i drugą połówką cebuli. Na koniec doprawić do smaku solą, sokiem z limonki i świeżymi listkami kolendry.

SMACZNEGO!


Dajcie znać czy kuchnia meksykańska często gości na Waszych stołach.
Miłego weekendu,
Ania


5 komentarzy:

  1. Ja raczej z ostrymi smakami nie przepadam, ale to danie wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale narobiłaś mi smaka !

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pycha, ale kurczaka mam już stanowczo dosyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Za kolendrą nie przepadam, ale reszta wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń