piątek, 12 kwietnia 2013

MOJE ULUBIONE KREWETKI

Dziś przedstawię nowo odkryty przeze mnie przepis, który podbił moje serce, i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jest to mój ulubiony sposób przyrządzania krewetek.

Potrzebne będą:

  • ok. 300g krewetek
  • 4 ząbki czosnku
  • papryczka chilli
  • natka pietruszki
  • szczypiorek
  • białe wino
  • 1/4 kostki masła
Czosnek i chilli drobno posiekać i podsmażyć na maśle na małym ogniu. Po chwili dodać krewetki i smażyć je bez przewracania przez trzy minuty. Po tym czasie dolać wino (ok. 80ml) i wrzucić posiekaną natkę i szczypior. Zwiększyć ogień, aby wino w większości odparowało. Następnie przewrócić krewetki na drugą stronę i podsmażać jeszcze pięć minut.


Krewetki dobrze komponują się z ryżem (ja akurat zmieszałam biały z brązowym) oraz z sałatką z rukoli, z ogórkiem, vinegretem i prażonym słonecznikiem. Ale przyznam szczerze, że krewetki są tak pyszne, że smakowałyby świetnie same lub po prostu z bagietką. Myślę, że nawet osoby nieprzepadające za owocami morza, będą zachwycone tym przepisem.
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz