czwartek, 9 maja 2013

"POLAK, WĘGIER DWA BRATANKI" czyli moja wizja gulaszu

Hej,
dawno nie było wpisu kulinarnego. Dziś przedstawię wam moją wariację na temat gulaszu. Pierwotnie miałam w planach typowo węgierski, ale ponieważ kupując paprykę na osiedlowym bazarku dorwałam wędzone śliwki to ostatecznie zmodyfikowałam przepis.Gulasz, który wykonałam ma wytrawny, głęboki smak i idealnie komponuje się z kopytkami.

Przepis na 2-3 porcje:


  • 500 g mięsa wołowego,, np. łopatki, gulaszowego
  • 1 papryka
  • 1 cebula
  • garstka suszonych grzybów
  • 2-3 wędzone śliwki
  • mała ostra papryczka
  • 2 łyżki pasty paprykowej
  • 2-3 łyżki pasty pomidorowej
  • 2 łyżki smalcu lub oleju
  • 3 łyżki słodkiej, mielonej papryki
  • 2 łyżki wędzonej papryki
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 ziarenka jałowca
  • 2 liście laurowe
  • sól, pieprz
  • szczypta majeranku
1/4 cebuli drobno posiekać. Zeszklić na łyżce smalcu/oleju. Następnie dosypać słodką paprykę i chwilę dusić z cebulą do uzyskania konsystencji gęstej papki.

W garnku rozgrzać porządnie pozostały tłuszcz. Wrzucić pokrojone w kostkę mięso i obsmażać z wszystkich stron (na dnie powinny zostać przypieczone kawałki mięsa, które później nadadzą smak). Dorzucić pokrojoną w kostkę paprykę i posiekane chilli, chwilę podsmażać. Dorzucić pastę paprykowo-cebulową. 
Następnie zalać mięso niewielką ilością gorącej wody i zmniejszyć ogień, ma się dusić do miękkości.
W międzyczasie (po ok. 15-20 min.) wrzucić grzybki (ja wcześniej nie namaczam grzybów) i posiekane śliwki wraz z ziarenkami ziela i jałowca oraz liśćmi laurowymi. 
Po kolejnych 20 minutach dodać pastę paprykową i pomidorową, doprawić wędzoną papryką, solą, pieprzem i majerankiem, gotować jeszcze kilka minut. (Należy systematycznie dolewać odpowiednią ilość wody, w zależności od potrzeby, pamiętając, aby nie było jej zbyt dużo).
Wołowina po tym czasie powinna być krucha i miękka. Sos powinien być wystarczająco gęsty, jeśli nie-można zagęścić
Gulasz świetnie smakuje z kopytkami. Całość można przybrać łyżką kwaśnej śmietany i posypać posiekaną natką pietruszki.

POLECAM



A wy lubicie gulasze? Gustujecie w kuchni polskiej, a może węgierskiej?

Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz